Patrick Demaerschalk

Gemeenteraadslid, Lid dagelijks bestuur, Bestuurslid

Ik geloof in de positieve kracht van mensen. Daarom wil ik kansen geven aan mensen die op een positieve en constructieve manier samen bouwen aan Hoeilaart als een warme, gezellige en veilige leefgemeenschap. Geen negativistisch oeverloos gedram, we moeten met vertrouwen naar de toekomst kijken.

Constructief werken betekent werken in overleg met mensen. Mensen moeten enthousiast betrokken zijn bij het Hoeilaartse verhaal. Constructief werken betekent ook een duidelijke visie omzetten in concrete projecten. Geen grote theorieën en vage beloftes, maar wel concrete projecten die het leven van mensen daadwerkelijk aangenamer maken.

Eerst en vooral zelf uitmaken waar je voor staat, vervolgens je streefdoelen stellen.
    Weten waar je sterk in bent, weten waar je hart ligt. Logisch dat mijn 12 jaren ervaring als schepen in Hoeilaart mij dan de weg wijst.
    Politiek staat voor mij gelijk aan het woord uitdaging. Eentje van denken, durven opkomen voor rechten en noden maar vooral van DOEN.

Mensen vragen om een luisterend oor, om overleg dat vaak zal kunnen uitmonden in een compromis.
    Hoeilaart op het juiste spoor zetten voor de toekomst en vooral meehelpen om de toekomst van Hoeilaart mee helpen veilig te stellen op alle gebied is een project van een enorme omvang dat het leven van vele huisgezinnen gedurende vele jaren in belangrijke mate kan beïnvloeden.
    Van het gemeentebedrijf een modern bedrijf maken, de nieuwste inzichten hanteren bij het verschaffen van zorg, dienst- en hulpverlening, het behouden van de weing open ruimtes van Hoeilaart en het veranderen van het uitzicht van het hart van de gemeente, … is inderdaad een enorme opdracht.

Voor een dergelijke uitdaging, die nooit perfect te overzien is, moet je idealistisch genoeg zijn om eraan te beginnen, met complexe dingen kunnen omgaan, grondig zijn en toch zijn aandacht over vele dingen kunnen verdelen, het perfecte betrachten en toch weer kunnen relativeren, kunnen organiseren, mensen kunnen bewegen in grote getale, doortastend zijn en toch oor hebben naar de ideeën van de andere.Mandaten : Gemeenteraadslid sinds 1988

Schepen van Cultuur, Sport, Lokale Economie, Ontwikkelingssamenwerking, Toerisme van 1994-2006
    Lid van de Raad van Beheer Uvalabor
    Voorzitter Turnclub de Gympies