Beste inwoners,

Wij hadden ons 2020 allemaal anders voorgesteld! Het coronavirus heeft hard toegeslagen: onze inwoners, verenigingen en handelaars bleven niet gespaard. De onverwachte coronapandemie heeft onze veerkracht op de proef gesteld en heeft fysiek, psychisch, sociaal en economisch leed veroorzaakt.

Het is trouwens van de Tweede Wereldoorlog geleden dat onze leefwereld in zo een korte tijd, zo ingrijpend veranderde. 75 jaar later komt de nationaal Voorzitter van CD&V, Joachim Coens, met zijn Kerstmanifest: ‘Power to the people’, dat hij op 5 december voorstelde. Dit manifest geeft de uitdagingen aan waar we voor staan en hoe wij de verandering willen inzetten. Dat gaat verder dan de politiek. De uitdagingen zijn enorm, maar we zijn vastbesloten dat we ze aan kunnen als we vertrekken vanuit de kracht van mensen. De heropbouw van het vertrouwen begint heel dichtbij, in onszelf en in onze buurt. Lees het integrale Kerstmanifest via www.cdenv.be.

En toch brengt deze coronacrisis niet alleen isolement. Ook de Hoeilanders roeren zich. Solidariteitsacties worden opgezet, vrijwilligers melden zich en onze inwoners ontdekten meer dan ooit al wandelend of fietsend onze prachtige groene gemeente.

In deze uitzonderlijke tijden kan een klein gebaar van empathie, begrip en naastenliefde een groot verschil maken: een telefoontje, een e-mail of een handgeschreven kaartje. We mogen niet toestaan dat fysieke distantie leidt tot psychische overbelasting en sociale isolatie.

We spelen allemaal een cruciale rol in de strijd tegen de heropflakkering van het virus. Laat onze gezamenlijke inspanningen én de strijd van alle welzijns- en zorgverleners niet voor niets zijn. Zij vechten nu dag en nacht voor het welzijn en het leven van onze dierbaren. Doe het voor jezelf, je familie, maar vooral ook voor hen.

Samen zijn we nog veerkrachtiger!

Namens gans de ploeg van CD&V Hoeilaart wensen wij jou en jouw familie een prettig eindejaar en een gezond 2021 toe!

Youri Vandervaeren

Voorzitter CD&V Hoeilaart