Nieuwe wijkbus in Hoeilaart!

Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 lanceerde CD&V Hoeilaart het idee van een milieuvriendelijke en rolstoelvriendelijke wijkbus. Deze wijkbus moet Hoeilanders gemakkelijk laten pendelen tussen hun woning en het centrum of het woonzorgcentrum Hof ten Doenberghe.

“Elke Hoeilander moet zich in Hoeilaart vlot kunnen verplaatsen. De wijken ’t Roth, Welriekende, Vlaanderveld en het woonzorgcentrum Hof ten Doenberghe zijn momenteel niet vlot te bereiken van en naar het centrum. Iedereen moet op een eenvoudige manier boodschappen kunnen doen, naar het sportcentrum gaan, de muziekschool, familieleden bezoeken in het rusthuis,… Door het inzetten van een wijkbus maakt men dit niet alleen mogelijk maar zorgt men er ook voor dat de auto minder gebruikt wordt. Als we daarenboven nog eens kiezen voor een rolstoelvriendelijke en milieuvriendelijke wijkbus zorgen we voor minder luchtvervuiling.”, aldus Julie Bollue, gemeenteraadslid voor CD&V Hoeilaart.

Er zal dit najaar nog gestart worden met een proefproject waarbij een wijkbus gedurende 4 maanden verschillende wijken en het centrum van Hoeilaart zal aandoen. Hiervoor wordt er gebruik gemaakt van een kleinere bus met +/- 16 plaatsen die gratis zal zijn voor de Hoeilanders.

“Na deze periode van 4 maanden volgt een evaluatie van dit proefproject zodat we kunnen nagaan hoe we in de toekomst op een permanente basis de wijkbus in Hoeilaart een vaste plaats kunnen geven in het straatbeeld”, zo laat Julie Bollue ons

weten.

Julie Bollue,